Skogen

Skogen

torsdag 29 april 2010

Inatt är det sista natten vi sover här...

...för imorgon kväll ska vi väl försöka komma till ro i den nya lägenheten. Det luktar fortfarande inpyrd rök och jag fick tipset att ställa ut fat med ättika. Plus att jag har en sån där dofta-gott i hallen. Nåja, gott är väl kanske att ta i. Den doftar starkt i alla fall. :-) Och det tar bort det värsta. Men det enda som kan ta bort lukten helt är ju en totalrenovering av lägenheten vilket ju inte kommer att ske. Det har ju bostadsbolagets besiktningsman gjort klart.

Det är ju tråkigt att när man ska flytta från ett ställe för att bland annat slippa få in röklukt så ska man bo i en lägenhet där det bott rökare. Det är ju typiskt. Suck. Jag kände det ju när jag var där och tittade första gången men hoppades ju att det skulle ha dunstat lite tills nu.

Det var dåligt städat också i den andra lägenheten vilket jag påpekade i ett mail till besiktningsmannen, där jag också tog upp lukten. Men jag ska väl tjata lite mer på honom på måndag när det är inspektion av den här lägenheten. Jag tänker inte ge upp än. ;-)

Allt är kaos och kartonger här. Jag har börjat gå iväg med smågrejer. Man hinner inte så mycket som man tror och vill. Och om jag försöker göra nåt lite snabbare, om jag blir ivrig och vill skynda... nehe se det går inte. Och det vet jag ju. Jag måste ta det lugnt annars stupar jag. Så jag tar små pauser så fort jag hinner. Försöker planera nästa drag så att jag inte ränner runt som en galen höna och får kramp i både kroppen och huvet. Det blir lätt så när man kommer på en massa saker som man skulle gjort för flera dar sen. Fast det är väl inte så farligt. Det mesta kommer jag hinna med idag. Sen har jag ju helgen på mig att slutföra städningen.

På nåt vis har jag ändå lärt mig hushålla med mina krafter och ta mig tid för återhämtning. Det brukar annars vara så att jag gör ett ryck och sen blir jag sittande i flera dagar utan att orka röra en fena. Detta har blivit annorlunda. Och som jag håller på att lära mig nu genom min KBT; tankens kraft är väldigt stark. Jag måste tänka på hur jag vill ha det, hur jag ska göra det jag ska och i vilken takt. Jag måste ju också bestämma mig för att faktiskt göra det jag tänkt. Det stärker självkänslan när man gör det man förutsatt att göra. Värken finns alltid men jag är inte längre så trött. Hjärnan har börjat funka bättre.

I alla fall. Fick ett brev av Glocalnet igår att mitt internet ska vara inkopplat igen den 4:e maj redan!!! Jag blev väldigt snopen. Vi får väl se hur det går med det. Jag hoppas naturligtvis att det är sant. Först fick jag ju veta att det skulle ta så himla lång tid. Men det kanske också beror på när man anmäler flytt, jag vet inte... hm... Ingen är ju gladare än jag om det är sant. :-)

Imorgon är det valborgsmässoafton och nu laddas det väl överallt med "hojtarolja". Jag hoppas bara att det blir lite lugnare än förra året då det var fullt slagsmål nere på gården. Men man vet ju aldrig. Är det tillräckligt varmt imorgon kväll så är det nog fullt ös.

Hoppas alla får en härlig valborg. Vuxna som blandar sig med ungdomarna rekommenderas. Det brukar ha en lugnande inverkan. Här finns det numer (just på grund av förra valborgs incidenter) en sådan grupp med nattvandrande vuxna. De har efterlyst fler folk nu till valborg.

Som sagt; ha en härlig helg!

Kram!


Inga kommentarer:

AddThis