Skogen

Skogen

tisdag 6 april 2010

Nu är det vardag igen

Hoppas alla hade en härlig påsk. Jag åt alldeles för mycket godis och det hör till ovanligheterna men när det finns där mitt framför näsan på mig så... ja då stoppar jag det gärna i munnen. :-) Men nu är det nästan slut i alla fall. Det finns choklad kvar som jag ska spara. Så länge det går. I alla fall fram till kaffet i eftermiddag, hehe... Viktor har påsklov och är hos sin pappa så jag får glufsa i mig den ifred.

Ute är det gråmulet men när jag var ute på min promenad imorse (den behövdes verkligen efter allt mumsande i helgen) så var det så mycket fågelkvitter att njuta av. Bofinkar, talgoxar, koltrastar...

Jag packar inför flytten förstås och har gjort ett städschema så jag inte ska missa nån fläck. Allt sånt där är ju så noga annars får man göra om eller böta. Och det ska vi ju helst undvika. Allt tar sin tid för mig, jag tar det rätt lugnt med packandet/städandet annars lär jag inte orka klart.

Nu börjar jag bli hungrig så jag ska väl undersöka om kylskåpet har nåt kvar att erbjuda eller om det är helt tomt nu efter helgens matvrakeri. ;-)

Tänkte också tala om att "våra" örnar nu ligger på ägg som snart kläcks. Det är, som jag vet, två ägg och kläckningsdatum för dem är preliminärt den 8:e och den 11:e april. Så nu blir det snart smått i boet. Jag är ju en nörd för jag kan sitta rätt långa stunder och se på örnarna utan att det egentligen händer nånting. Det är svårt att förklara men det är så rogivande och trevligt.

Här är länken till sidan.

Den finns också till vänster i raden här på bloggen. Man får skrolla neråt på sidan (Hancock Wildlife) för att komma till själva live kameran. Boet finns i Kanada, det är en tidsskillnad på nio timmar och det brukar bli ljust där vid tretiden på eftermiddagen här. Har jag för mig i alla fall.

Ha en bra dag! Kram!

Pappa Örn, en bild från förra året.

Inga kommentarer:

AddThis