Skogen

Skogen

fredag 9 april 2010

Ny mobiltelefon och KBT - äntligen! :-)

Så var det fredag igen. Här går det undan minsann.

När jag kom hem från min promenad imorse så hade det ringt nån. Jag har en nummervisare som blinkar nämligen så jag ser direkt om nån ringt. När jag kollade hade jag fått ett meddelande på telefonsvararen också. Det var från Viktor. Han skulle ju varit hos sin pappa över påsk men eftersom storebror var här så valde han att stanna hos oss. Därför så ringde han mig för att säga att han stannar hos sin pappa tills på söndag. Annars skulle han ju komma hem idag. Viktor är noga med rättvisan och han tycker väl att han ska vara lika mycket hos sin pappa som hos mig och det är ju helt okej. Jag ringde upp efter att jag lyssnat till det mycket gulliga meddelandet och pratade några ord med honom. För att liksom kolla av att allt var bra, att han var okej med att stanna (ibland gör han sånt för att vara snäll mot sin far, inte för att han vill alltid) och att jag fått hans meddelande och att det var helt okej för min del.

Såg nåt väldigt vackert förut, en flock med svanar som flög i V-formation. Eller en fylking tror jag minsann det heter. :-) Det var så härligt att se. Och när jag gick hem från konsum nyss såg jag de två svanar som brukar hålla till häromkring flyga mot skogen. Det ska bli så roligt att se om de stannar där de var förra året och vi kan få se deras söta ungar igen. Förra sommaren när jag och Viktor var ute i skogen så fick vi se dem flyta omkring på älven tillsammans med sina duniga ungar. Viktor blev alldeles hänförd och ville inte gå hem men vi höll på att bli uppätna av mygg så vi var tvungna.

Såg ett meddelande angående örnarna häromdagen när jag skulle kolla läget och läste att en korp visst hade snott ett av äggen så nu finns det bara ett kvar. :-( Hoppas nu att detta får kläckas i lugn och ro. Det måste ha skett vid ett skiftbyte mellan föräldrarna. De byts ju av med att ligga på äggen och kanske lämnade dem utan tillsyn för en kort stund. Jag vet inte hur det gick till. Förmodligen finns den infon på forumet men det har jag inte haft tid att läsa.

I alla fall.

Jag fick en ny mobiltelefon igår. :-) Jag var inne i stan för att träffa psykologen och efter mötet träffades jag och Erika och gick och tittade på telefoner. Min mobil har varit så dålig den senaste tiden, även om batteriet varit laddat så har jag bara behövt svara när det ringt så har det dött. Detta är ju ett problem om det ringer nån som man inte känner så väl, som man inte kan säga till direkt att; prata jäkligt fort för snart dör min telefon.

Det blev en Nokia den här gången för jag har saknat den jag hade för länge sen. Mycket är ju nytt på telefonerna men grunderna är ju kvar. Och Nokias är mycket lättare att förstå sig på än Sony Ericsson. Nu kanske nån tycker att det är tvärtom, det vet ju inte jag, men jag måste säga att Sony Ericssons är krångligare, både själva telefonen och instruktionerna. På Nokian så är det mer självklart var man ska trycka och vad som finns i menyn. Plus att sms-andet är mycket enklare. Ja jag tycker att det mesta är enkelt. Det finns även kamera i den här och jag kan använda bluetooth, höra på radio, musik och göra allt möjligt. Det var kampanj på Telenors affär och den var just nu jättebillig. Det var ju tur för Erika för jag fick nämligen telefonen i present av henne. ;-) Ibland har man det bra minsann.


Såhär ser den ut. Lätt att hantera, hålla i och bra knappar. (Reklam, reklam, hehe)

Baksidan på min är roströd eller vad man nu ska kalla färgen. Snygg är den i alla fall. :-)

Kort sagt; jag gillar min telefon, jättemycket.

När jag satt och gick igenom instruktionsboken så kom jag till avdelningen skötsel och underhåll och studsade till vid en punkt. Där stod: Måla inte enheten. Målarfärg kan täppa till dess rörliga delar och hindra normal användning.

MÅLA? Detta måste ju ha hänt eftersom det finns med i skötselråden. Ja jag säger då det. Folk är allt bra underliga ibland. Vem i hela friden kan komma på att måla en mobiltelefon? Hm...

Vid mitt möte med psykologen igår så skickade hon med mig en mapp, hon sa att jag kommer att få mycket papper och det är bra att samla dem i den mappen, med lite frågeställningar som jag ska grunna på och skriva ner det jag kommer på tills nästa gång som blir om 14 dar. Vi bestämde att ta det i lugnt tempo även om jag först avsett att ta det varje vecka. Men vi börjar så här. Och det är först och främst mina tankar som jag ska jobba med för att reda ut allt det där med stress.

Detta kommer jag att skriva om och ta upp längre fram. Nu har jag alltså på riktigt börjat med min KBT och trots att jag är väldigt trött just nu så är jag innerst inne så glad att det äntligen händer. Och hon är så bra min psykolog, hon vet saker om mig utan att jag behöver säga det vilket är fantastiskt. Hon kan genom att ställa rätt sorts frågor klura ut saker som jag totalt glömt eller förträngt och som jag inte relaterar till hur jag mår just då och det är ju så en bra terapeut ska jobba. :-)

En sån här såg jag idag. :-) Han satt och trummade högt uppe i en tall. Det är fullt med kvitter i skogen och jag brukar bara stå stilla och lyssna och njuta. Härligt.

Ha en bra fredag! Kram!

1 kommentar:

Erika sa...

Vad kul att du blev nöjd med telefonen :) Och bra att det verkar gå framåt med allt det andra också. Isac hälsar med en trött svansviftning.

AddThis