Skogen

Skogen

måndag 19 april 2010

Nu är det inte långt kvar till flytt.

Jag har inte så mycket att säga egentligen mer än att allt handlar om städning och att packa ner grejer. :-)

Det går ju inte så fort för min del men jag har ändå lyckats göra rätt mycket. Tar jag det bara lugnt så. Och dessemellan måste man ju göra annat sånt där som man brukar. Laga mat, äta, diska och sånt. Men lite roligt måste man få ha så då tar jag pauser i varierande längd. Hehe...

Senare idag kommer det en dam och ska titta på lägenheten. På telefon lät hon inte som om hon kommer att orka gå i alla trappor varje gång hon ska ut och in igen så jag tvivlar på att hon vill ha den här lägenheten. Men titta får hon ju. Det bästa är ju att jag inte behöver oroa mig för det är inte min uppgift att se till att få den uthyrd. Som tur är.

Jag får nycklarna till den nya lägenheten den 27/4 så jag har lite försprång inför själva storflytten som blir den 30/4. Jag har underredet till Viktors kärra som han hade när han var liten, där kan jag ställa ett par kartonger ovanpå varandra och sen dra iväg. Det är ju bara tvärsöver gården som sagt. Det blir nog bra.

Ingen omtapetsering, i det rum som blir mitt, är aktuell från bostadsbolaget. Jag undrade hur de ens kunde med att sätta upp en sån tapet och fick svaret att den ingick i sortimentet som de hade hos Decorama. Hm... En rosa tapet med hjärtan. För det första att ens göra en sån tapet och för det andra att välja den...

Ja jag säger då det. Det är inte som det var förr inom bostadsbolagen. ;-) Då fick man minsann inte välja nåt annat än enfärgade eller väldigt diskreta tapeter som jag kan minnas. Vilket ju är bra för då blir inte nästa hyresgäst lidande och får migrän när denne ska sitta och se på hiskeliga tapeter. Fast ett tag var det ju inne med medaljongtapeter... *rys* Inte för att jag minns om de hade dem i hyreslägenheter dock. Sen minns jag en annan lägenhet som jag bodde i där det var tapetserat med blommiga tapeter i varje rum. Olika sorters blommor då. Stora och små. Hujedamej. Det var inga skrikiga färger utan allt gick i beige och brunt. Det var ju den tiden. Den beige/bruna tiden. :-)

Det är mycket annat som inte är som förr. Yes löddrar inte lika bra nu för tiden. Är det nån som märkt det? Förr räckte det med några droppar så blev det ett rejält lödder. Nu får man ha i rätt mycket innan det märks ens. Smygsnikenhet från de som tillverkar diskmedlet. För jag har haft Yes handdiskmedel i många år och nu får jag ständigt hälla på mer på disksvampen, det behövdes inte förr. Det är ändå ett av de mest dryga diskmedlen dock, men det var bättre förr... *knarrade hon med gammelröst* Hehe...

Men det finns en massa annat som är bättre nu också. Datorn till exempel. När den inte bråkar med mig som den tenderat att göra ofta den senaste tiden. Förmodligen är den sliten. Lika sliten som sin ägare. ;-) Får nog be "datadoktor" Adde titta på den kanske. När han får tid.

Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis