Skogen

Skogen

fredag 21 maj 2010

Jag efterlyser solen som försvann.

Idag är det tillbaka igen. Regnet. Det är ju inte så förskräckligt kallt men det blir ju så fuktigt. Och även om det är varmare luft så blir det liksom inte trevligt inomhus. Den här lägenheten är väldigt sval, i synnerhet när man jämför med den förra vi hade, och när det regnar så känns det extra rått inne. Alla element är ju kalla just på grund av att det är rätt varmt egentligen. Plus att askkoppsdoften blir extra stark när det är fuktigt ute konstigt nog. Måste tillägga att förutom mitt gnäll om doften så trivs jag väldigt bra här. ;-)

Var nyss till Konsum och handlade inför helgen. Det var rätt lugnt, inte så mycket folk men jag kanske hann dit strax innan pensionärsmaffian dök upp. :-) Det blir lite bökigt inne på affären med alla kundvagnar när det är mycket äldre där inne. De ser sig nämligen inte för ett enda dugg. Vårt Konsum är inte så stort. De går mitt i gångarna, parkerar var som helst, står enormt länge framför vissa hyllor (mjölken exempelvis) och liksom blockerar, träffar kanske en bekant och stannar för att prata så man nästan ramlar över dem. Plus att de brukar blänga som om det är jag som är i vägen. Och det är jag ju i och för sig, för dem. De måste ju kanske flytta på sig för att släppa förbi mig. Det är ju inte så att jag är fördomsfull utan detta är ju mina egna upplevelser som jag haft och har i stort sett varje gång jag råkar vara i affären vid den tiden. Det kan väl också hända att när det gäller just att handla mat så är jag lite otålig och vill ha det gjort så snabbt som möjligt. :-)

I alla fall. Regnet strilar ner, balkongdörren står öppen och jag försöker byta ut askkoppsdoften mot... ja mot vad tusan som helst faktiskt. När rörmokaren var här den där kvällen så tyckte jag att avloppslukten var bättre. Suck. Ja jag vet att jag gnäller men jag kan inte hjälpa det. Sen är det inte bara att åka och köpa tapeter och färg heller. Inte bara att sätta igång och fixa. Det krävs planering, ork och pengar. Jag måste liksom få ordning på allt det där vilket inte är så lätt.

Det blev ingen promenad i morse. Regnet vräkte ner och jag kände att jag inte orkade gå ut och bli genomblöt så tidigt på dan. Nog för att inte ens snöstormar kan stoppa mig men jag måste säga att om det är nån slags väderlek som jag verkligen avskyr så är det regn. Vare sig det är varmt eller kallt ute. Jag gillar inte att bli blöt nämligen och särskilt inte om fötterna. Så jag sparar promenaden tills det inte regnar lika mycket blött. ;-)

Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis