Skogen

Skogen

lördag 3 januari 2009

2009 har börjat

Nu är det nytt år som sagt men jag tycker det känns precis som förut. Ingen skillnad alls. Förutom att det är närmare till sommaren nu än för en vecka sen. :-)

Man glor en del på teve när det är helger. Till slut känns det som om arslet slagit rot i soffan. Då är det dags att mödosamt dra sig upp, borsta bort chipssmulor och chokladpapper från magen och försöka hitta på nåt annat.

Ute har det varit rätt kallt ett tag. Friskt och kallt. Det bästa med det är att det är klart väder och då kan man ju titta på stjärnorna. Risken är att man får nackspärr och vinglar ut i vägen men det är sånt som händer. Den senaste tiden har planeten Venus synts väldigt tydligt och det var så vackert på nyårsafton när månen visade endast en skära och bredvid lyste Venus skarpt. Det var redigt kallt dock, jag var ute med min nyårskompis som behövde kissa lite, och det bet hårt i kinderna. Händerna blev som isklumpar och det var svårt att hålla i kopplet.

Tyvärr så var det nån typ som avfyrade en raket precis när vi hade gått förbi, jag har ingen aning om varifrån den kom, det var annars rätt lugnt just då annars hade jag inte gått ut vid den tiden, och Isac tyckte inte det var roligt att vara ute längre. När vi väl kom in och jag fick av honom kopplet så var han mycket snabb att lägga sig längst bort i soffan där han rullade ihop sig som en boll och gav mig en lätt förskrämd blick. Det tog en stund innan han lugnade sig. När raketerna smällde och flög vid tolvslaget så var han inte så förtjust men han var inte rädd i alla fall. Tur det.



Månen är verkligen fantastiskt vacker...

Bilden är lånad från nätet och fotografens namn står nere på bilden - hoppas han ursäktar mig för lånet. Jag önskar jag hade en sån kamera som kunde ta bilder av månen på detta viset.


Kram från en månskådare...

Inga kommentarer:

AddThis