Skogen

Skogen

fredag 9 januari 2009

Fredagsstämning

Jag gillar att möblera om. När jag får en ide om att kunna placera mina möbler på ett annat, kanske bättre och mer praktiskt, sätt än de står just då så börjar jag direkt planera hur själva omflyttandet ska gå till. Jag får ju alltid bära runt allt själv så jag måste kunna orka med det liksom.

Tänk att flytta en bokhylla. Det är ju rätt trist att plocka ur allt ur hyllan, lägga det på ett bra ställe och kånka iväg hyllan till ett annat ställe, men sen... när den står där. Tom och väntar på att fyllas på nytt. Då kan man ju ställa på ett annat sätt än man hade förut. Förnya allt. Jag gillar att förnya. Och jag tror också att möblera om i mitt hem är det enda jag för närvarande kan påverka i min tillvaro som ingen annan har nånting med att göra alls. Ingen kan lägga sig i hur jag möblerar och ändrar i mitt hem. Och inte kostar det nåt heller. Så fort jag känner att jag behöver förnyelse eller förändring så kan jag ju alltid möblera om och så känns det nytt igen. Och om möblerna verkligen hamnar på ett bra ställe så kanske de får stå kvar så. Tills jag flyttar. Jo, jag gillar ju att flytta också. Bryta upp och starta om. Släng bort det gamla, ta in det nya. Eller flytta om det gamla då kanske är mer rätt...

Idag är det äntligen fredag, jag har väntat sen förra fredagen på den här fredagen. Helgerna är slut, jag har möblerat klart (jo jag flyttade om lite igår vilket känns i kroppen) och jag har en ensam och lugn tevekväll med chips att se fram emot. Men det skulle inte förvåna mig om jag somnar i soffan för jag är rätt sliten.

För några dagar sen fick jag en rymdlänk av min äldste pojke. Vi delar fascinationen för rymden och kollade på stjärnorna så mycket vi kunde när han var hemma under jul. Det är en länk där man kan gå in och kolla på rymden och stjärnhimlen. Det var fantastiskt! Det är alltså som stjärnorna står just för dagen, varje dag, om man för muspekaren över dem så får man också deras namn. Man kan också gå in och se bilder på jorden tagna från rymden. Här är länken.

Apropå det jag skrev igår om de där pojkarna som störde... jag fick svar från bovärden och det skulle framföras till de som har hand om de (gymnasie)ungdomar som bor i lägenheterna och om störningarna fortsatte framöver ville hon att jag hörde av mig igen. Inne hos pojkarna var det igår kväll så tyst att man nästan skulle kunnat höra en knappnål falla. Fast jag hörde dem rumla omkring rätt sent, förmodligen innan de skulle sova, men inget brölande igår och det var ju bra.

Istället väcktes jag av grannen nedanför mig före halv sju imorse. Hennes teve var på och det pratade därnere och hon själv rände omkring och stampade. :-) Ja jag säger då det. Är det inte det ena så är det det andra. Men det är många gånger sen den dagen hon flyttade in som jag faktiskt undrat när hon sover alls. För vilken tid man än är uppe på dygnet (toabesök och sånt) så nog verkar hon vara vaken och greja där nere.

Det är märkligt vad en del människor har mycket för sig om nätterna... ;-)

Ha en bra fredag. Det ska jag ha.

Kram från en möbelbärerska.


En sån här bokhylla vore det ju svårt att flytta på. En sån har jag inte men jag skulle gärna ha en.. :-) För böcker har jag verkligen så jag kunde fylla upp den.






Mina hyllor ser mer ut så här liksom...













Lite tråkigare kanske men lättare att flytta på.

Inga kommentarer:

AddThis