Skogen

Skogen

måndag 12 januari 2009

Idag är det rena natta ute...

Idag är det mörkt och blåsigt ute och jag är så trött så ögonen vill knappt vara öppna. Helgen har varit en blandning av soffsittande och hjärnsemester. Jag har alltså inte gjort nåt särskilt ansträngande vilket också var syftet denna helg. ;-)

Men nu är det måndag igen och det är dags att försöka komma igång vilket är väldigt svårt. När man tillåter sin hjärna att ta ledigt så vill den inte hoppa igång igen bara för att det är måndag. Jag har också mer värk i kroppen idag än jag haft på länge så jag får verkligen kämpa för att inte bara gå och lägga mig och sova bort hela dagen.

För tre år sen höll jag som bäst på med förberedelser inför mitt livs stora utmaning; min resa till USA. Och inte en kotte visste om nånting förrän i allra sista minuten. :-) En del visste inte ens om det förrän jag var hemma igen. Lurigt va? Men om den drömmen och utmaningen återkommer jag eventuellt imorgon på själva årsdagen. Det kan tyckas att det skulle vara svårt att hålla en sån sak hemlig men när jag väl hade börjat hålla tyst så gick det av bara farten. Sen ville jag inte säga nåt av rädsla att bli hindrad. Jag hade själv mina tvivel på om jag skulle komma iväg eller ej och det räckte. Jag ville inte höra det från andra också.

Det är härligt att få förverkliga drömmar. Det är inte så ofta man kan få göra det. Och i synnerhet inte de riktigt stora drömmarna. Andra drömmar har jag ju förverkligat också. Som att köpa hus på egen hand t.ex. (Och även lyckas sälja det) Om man nu ska tänka på drömmar som kostar en del. Men nu vet jag inte riktigt hur det blir med någonting. Tröttheten är som en stort tung blöt yllefilt som ligger över mig hela tiden. Och då är det inte så lätt att känna någon entusiasm inför nånting. Men det blir till att bita ihop och kämpa på.

Ha en bra måndag.

Kram från mig och min polare på bilden... *gäsp*

Inga kommentarer:

AddThis