Skogen

Skogen

tisdag 30 december 2008

Nu är det snart nytt år igen...

Mmm... det där ser verkligen mumsigt ut...











Nu när folk förhoppningsvis smält all julmat de tryckt i sig så är det dags för nästa fest. :-)

Dock brukar dessa festligheter innehålla mer flytande substanser än den förra. Men själv håller jag mig nog till chips och väl kyld jordgubbscider (utan alkohol) där jag tänker sjunka ner i soffan framför teven. Kanske lite choklad också, vi fick så mycket i jul så vi klarar oss säkert flera månader. Det blir en lugn och stillsam nyårsafton för mig. Eventuellt i sällskap med en väldigt trevlig herre dock, en herre med päls och fyra ben. Och jag kan nog säga att det finns ingen som jag för tillfället hellre firar nyår med än just han. Jag får hoppas att ingen av mina bekanta tar illa vid sig av detta konstaterande.... ;-)

Undrar hur 2009 kommer att bli... Kommer jag att få hjälp av försäkringskassan? Kommer det att bli en varm vår? Kommer det att regna lika mycket den här sommaren som det brukar? Kommer jag att vinna en miljon? Kommer jag att slippa cigarettrök på balkongen? Ja det är verkligen viktiga frågor. Och jag kommer också att få svar på dem om jag bara har tålamod. Men ibland är det svårt att ha tålamod. Ibland blir man bara så arg för att allt står stilla, för att man inte kan påverka sin situation utan måste lita till andra som godtyckligt ska bestämma hur man ska få ha det.

Det är stor synd och skam att en människas egen åsikt och önskan inte lyssnas på alls. Tänk vad mycket fler lyckliga människor det skulle finnas i världen om de som bestämmer och har makten kunde besvära sig med att faktiskt lyssna lite mer till hur verkligheten fungerar.

Hoppas att 2009 blir ett bra år. Hoppas kan man ju alltid eller hur? ;-)









Gott Nytt År!




Ja jag vet att jag är en dag för tidig men ändå... Skål på er men titta inte för djupt i glaset denna kväll... ;-) Det kommer en morgon efter också...

Inga kommentarer:

AddThis