Skogen

Skogen

söndag 27 juli 2008

Nu är det gott att leva...

När det är så här varmt önskar jag att det aldrig skulle ta slut. Egentligen bor jag nog på fel ställe. Detta vanligtvis så kalla land är ju bra på alla sätt och vis men inte för alla fryslortar som mår risigt så fort det blir kallt och regnigt. Visst måste det väl regna och vara lite svalt till och från men inte 8 månader om året. Jag minns en sommar på 70-talet då jag fick ha täckjacka på mig hela sommaren. 12 plusgrader var nog medeltemperaturen. Jag minns inte om det fanns någon enda dag då man kunde gå i shorts eller bada.

För alla som inte orkar med värmen sänder jag en medlidandets tanke. Om ni mår lika dåligt av värmen som jag gör av kylan så förstår jag er. Men ni vet ju samtidigt att värmen aldrig stannar länge här i Sverige. Detta är endast en kort stund i evigheten. ;-) Sätt er i skuggan, drick vatten med is eller ät glass. (Må det så vara en Elton John-glass eller ej!) Skölj er med trädgårdsslangen eller duscha. Det finns alltid en del trevliga möjligheter att stå ut.




MUMS!








Jag önskar jag vore här när höstvindarna blåser till här hemma... jaja drömma går ju an... Tills vidare njuter jag av det jag har här och nu. :-)








Glass på er! :-)

Inga kommentarer:

AddThis