Skogen

Skogen

onsdag 16 juli 2008

Konstiga ord och långa promenader.

Vi är trötta som två halvdöa sillar både jag och vovven efter en rejäl promenad. Men vi hade liksom inte så mycket annat för oss och solen skiner och vinden blåser och det är underbart promenadväder. Så då gick vi ut. Han ligger platt på golvet och jag skulle behöva skruva av mig benen och ta på ett par nya. :-) Tyvärr så har jag inga i reserv i nån låda. Det får gå ändå.

Jag har löst en del korsord den senaste tiden och nu är alla korsord färdiglösta i den tidning jag använt. Det sista jag löste var inte något korsord precis utan mer att finna ord bland en massa bokstäver. Det var svenska sjöar som var ämnet. Och de kunde stå nerifrån och upp och kors och tvärs. Inte så lätt att finna alla faktiskt. Innan jag funnit alla så läste jag bokstäverna som de stod från vänster till höger, på lattjo, och fick ihop skenbrev och mjölböle. Men kan en sjö i Sverige heta Kolsnaren så vet man ju aldrig vad det finns för andra konstiga ord. ;-)

Från det ena till det andra...

Här finns en glad nyhet för en gångs skull.

Heja på säger jag!

Och det här var ju också lite roligt. En ny glass på gång...

:-) Fast jag vet inte jag. Men om den är laktosfri kanske jag kan tänka mig att äta den... hehe... Och pengarna går ju till en bra sak.

Nu ska jag äta nåt för man blir hungrig av långa promenader. Sen kanske jag ramlar ner i soffan en stund. Ha det gôtt alla! Kram!



Här har han somnat gott men detta är i hans egen tygkorg, hemma hos matte. Hos mig ligger han på ett täcke. Tänk om man kunde få vara en hund ibland. Det ser allt gôtt ut att ligga sådär.

4 kommentarer:

Anonym sa...

And also we ensure that when we enter in this specific blog site we see to it that the topic was cool to discuss and not a boring one.

Anonym sa...

Elton John som glass, nja... Det låter ju inte så inbjudande, men det kanske är god ändå ;)

Anonym sa...

Det skulle naturligtvis stå "den" kanske är är god ändå. Varför går det inte att redigera sina kommentarer? Eller kan man göra det på något sätt?

EvaLena sa...

Det enda jag vet är att man förhandsgranskar. Då kan man ju läsa det och sen välja om man ska skicka.

Det brukar jag välja jämt för jag brukar alltid klanta mig när jag skriver. Alltid nåt som blir stolligt. :-)

AddThis