Skogen

Skogen

måndag 23 juli 2012

Söndagsaktiviteter som gjorde blommorna glada, inklusive mig

Igår var jag sådär duktig som man önskar att man vore oftare. Jag städade mitt skåp med blomkrukor och vaser. Nåt som inte alltid är så särskilt roligt. Men nödvändigt.

Så nu är det ordning och reda i skåpet och sen planterade jag om lite växter också. Jorden räckte inte till alla så jag var och köpte mer förut. Mina stackars blommor har blivit så eftersatta under flera års tid men nu har jag liksom fått tillbaka lusten att pyssla med dem. Och de har börjat växa till sig efter denna misshandel. Stackarna.

Först gav jag mig i kast med den största av dem alla. Den blomma som verkligen behövde en större kruka. Tur att Erika hade en så stor kruka till övers. Hon kom hit med den för ett tag sen nämligen.

Jag fick liksom hålla om den för att kunna ordna med den i krukan. Det kändes som om den fyllde hela köket. Bort med både folk, mattor och annat bråte för här kommer ett träd... nä det var väl att ta i kanske. :-)
På plats igen bredvid sin kompis på blombordet.
















Jag har fjärilar (åtminstone en) i min blomma. Nån mer som har det? ;-)

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis