Skogen

Skogen

fredag 22 augusti 2008

Äntligen fredag...

... kanske någon utropar idag. Jag vet inte om jag utropar det men det är rätt skönt ändå att veckan är slut och det är helg snart.

Läser på nättidningarna och försökte hitta något spännande men det finns inte så värst många andra nyheter än om OS just nu. Hörde igår om att den där lilla handen som finns på stolparna vid alla övergångsställen, där man ska trycka för att ljuset ska slå om fortare, ses som någon slags gudssymbol och kunde bara skaka på huvudet. Det visar ju bara var man ska trycka, eller rättare sagt att man ska trycka, så att ingen ska stå där och fundera på om det aldrig ska bli grönt nån gång. Så enkelt är det. Varför ska en del läsa in så mycket onödigt i allt? I så fall får de väl sätta upp sådana trafikljus som reglerar sig själva så slipper man trycka alls och någon petig typ behöver inte störa sig på den lilla handsymbolen.

Jo en spännande och lite otäck nyhet var det i de värmländska tidningarna. De har funnit ett lik i Karlstad nu på morgonen. Sånt där tycker jag är ruggigt. Jag tycker överhuvudtaget att de finner många oidentifierade döingar rätt ofta runt om i landet. Folk går bort sig och en del hittas, andra inte. En del hittas ju som sagt döda och det är ju inget vidare precis.

Igår kväll blev det ett rejält åskväder, dagen hade varit väldigt varm och fin, och jag hade tänkt hinna ut med vovven innan det satte igång, ifall det kanske skulle hålla på länge när det väl började. Han behövde ju kissa och så... Men såklart hann vi inte det. Det var blåsvart på himlen åt alla håll, blixtarna började blixtra, och Viktor som var lite skraj ville inte vara ensam hemma den stunden vi var ute. Men det ångrade han nog sen... Isac gillade inte heller varken blixtarna eller mullret så han vågade knappt nosa. Vi hann hem innan det började regna. Sen tände vi stearinljus och satt i köket och åt kex och drack mjölk tills åskan var över. Då fick jag krångla på mig mitt regnställ och gå ut igen så Isac skulle få göra klart liksom. Sen var det minsann skönt att få komma in och ramla i säng.

Det hade varit en bra dag för Viktor i skolan igår och jag kände att jag kunde pusta ut när han kom hem glad som en lärka. Idag ska de fotograferas och han valde omsorgsfullt ut en t-shirt imorse. :-) Det blev en svart t-shirt. Han sa inte ett ord om att han inte ville till skolan idag utan allt var toppen. Att vi sen glömde den film (Narnia - Häxan och Lejonet) som han skulle ta med till fredagsmyset som de brukar ha på eftermiddagen, var ju mindre kul. Så jag lovade att gå dit lite senare och lämna filmen. Hoppas nu att hans goda humör håller i sig ett tag till. Förmodligen så fann de på något som gjorde honom intresserad och då var det liksom inga problem. Det är just det, att finna på nåt som fångar hans intresse och som han vill lära sig mer om. Då är han fast sen. :-)

Fick plocka bort en fästing på Isac förut och det var ju ingen höjdare. Den var så yttepytteliten så jag önskade jag hade gått igenom pälsen direkt när vi kom in efter promenaden. Kanske jag hade kunnat se den då och tagit den innan den satt sig fast. Det är så svårt att få tag om de där små rackarna. Men nu är den borta.

Och nu vill jag få bort tankarna på äckliga kryp och istället njuta av...














...en solnedgång i Santa Monica...

Kram! Ha en bra helg alla!

Inga kommentarer:

AddThis