Skogen

Skogen

tisdag 10 april 2012

Påsklovsvecka

Tiden går så fort så fort... fast egentligen går den ju inte fortare även om man tycker så ibland. Det beror ju alldeles på vad man gör för nåt. Och hela påskhelgen har varit fylld av trevligt sällskap, matlagning, ätande av den lagade maten, fikastunder, godis och så vidare. :-) Datorn har jag inte hunnit sitta så mycket vid och det gör ju inget för det där finns det ju tid för ändå så småningom.

När jag kom hem från praktiken idag hade jag fått ett vykort från en helt okänd person. Vid en snabb läsning verkade det nästan som om det var en utskällning jag fått men när jag läste mer noga förstod jag att det inte var så. Men skrivaren uttryckte sig rätt så buffligt i sin omtanke.

Efter den vanliga inledande hälsningsfrasen låter det så här...

"Jag blir bitter över att läsa om dig i VF. Du har säkerligen hela käften full av amalgam och/eller är riktigt tungmetallförgiftad. Jag sponsrar dig med 1000 kronor om du själv lägger till 500 (jag vet din sits!) för en hårmineralanalys - för att se hur i helvete det står till inom kroppen, hos Näringskällan (www.alternativet.com)..."

Sedan lägger han (för det var en han) till i ett PS "INGENTING ÄR KRONISKT! BS (bullshit är vad det är)."

Han hade tydligen själv (enligt vad han skrev) en massa diagnoser och väntade på sin analys. Plus att han minsann tänkte bli frisk. Bra för honom med den inställningen, heja på! ;-)

Jag fick alla hans uppgifter (namn, adress, tel nr, mail) så om jag ville kunde jag kontakta honom.

Men håll med om att man vid första anblicken nästan kan tro att han vill skälla på mig?

Och visst kan det ju vara så att man har en massa skit i kroppen som gör att man mår dåligt. Eller har brist på nåt viktigt som behövs. Det var ju av en slump jag kom underfund med att jag behövde krom till exempel... Men okej. Om man nu skulle göra en sån där analys, nu säger jag inte att jag tänker göra det, och man får reda på vad man har för gifter och sånt i kroppen, vad händer sen? Jag var in och läste lite på den där sidan han nämner och efter analysen kan man kontakta en dietist som då ska tala om för en vad man ska äta beroende på vad man ska åtgärda.

Hur mycket kostar den behandlingen? Jag tycker ju att det är jättebra att kanske få veta om man "bara" behöver rensa kroppen på gifter för att bli frisk men hur kan man göra det utan att plånboken blir väldigt tom? Även om jag gör en analys och den visar ett resultat med tungmetaller och sånt så kan jag förmodligen inte göra så mycket åt det just nu på grund av min dåliga ekonomi. Sen är det inte riktigt så enkelt heller när det gäller vissa sjukdomar. Ibland är kroppen helt enkelt för utsliten för att det ska gå att göra så mycket mer än att försöka få en dräglig tillvaro. Och jag anser inte att kronisk sjukdom är bullshit.

Och nej jag tänker inte anta hans erbjudande, om än det var välment. ;-)

Ute kvittrar fåglarna så tjusigt och våraktigt men jösses vad det inte är vår just nu. Blåst, regn och kyla är vad som bjuds när man sticker ut näsan. Jag hoppas verkligen att lördag den 21 april är en fin dag för då ska ju vi ha vår Må bra-dag och det är en del aktiviteter som ska vara utomhus. Man får väl hålla tummarna. Idag har jag för övrigt skrivit ut affischer och foldrar med info där folk ska kunna läsa om vad som händer under dagen. Viktor njuter av påsklov den här veckan. Och i och med det trista vädret så lär han nog inte lämna sin stol framför datorn mer än korta stunder. Då det är dags för mat... :-)

Igår fick jag ett mail från Carina där hon meddelade att nu finns jag, eller boken kanske jag ska säga, med på Seglora smedja. Lägger in två länkar här. En som går till första sidan och en som går direkt till bildspelet med dikterna.

Seglora smedja (skrolla neråt)

Seglora smedja/ Vägen upp


Drömmer vidare om vår, blommor och värme...  Kram! :-)

Inga kommentarer:

AddThis