Skogen

Skogen

måndag 23 april 2012

Bilder från Må bra-dagen 21/4



















Förberedelser under fredagen inne i sockenstugan...



























Bokbordet såg ut så här när jag var klar.












 En av stationerna för massage inne i kyrkan.













Och så var då dagen inne...

Vädret var ju inte det bästa när jag kom upp tidigt på lördagsmorgonen. Det hade snöat och en del av det låg kvar.

Men ingen vits med att misströsta.












Tillbaka i sockenstugan tidigt på lördag morgon, klockan var inte ens nio. Mitt jobb var att göra iordning dikterna och sätta upp dem på träd runt kyrkogården.

Detta visade sig bli ett mycket blött och kallt uppdrag och mina fingrar höll på att frysa bort. Det droppade och drippade från träden och det var kallt som sagt... Men till slut så.




Här är första dikten av 13. Jo det blev faktiskt 13 stycken. Inte så att vi planerade det utan slumpen gjorde att det blev så. Och jag tyckte inte det var nån vits med att ändra.

Detta är en dikt av Bo Setterlind. Den heter Tänd Ljus!











Tänd ljus

Låt intet mörker hindra dig att söka Ljuset.
Och när Du funnit det, låt andra se,
pröva, övertyga sig.
Vill Du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra samma längtan.

Tänd Ljus!

Bo Setterlind

Såhär såg bordet med maten ut när det blev klart. Lena som pysslade i köket och som hade gjort det mesta av matlagandet är på språng.










Den fantastiska blomsteruppsättningen.
















Solen tittade fram då och då men varenda gång jag gick ut så började det regna. Dagen slutade med sol i alla fall och vi hoppas att detta är vad de besökande tog med sig hem.


Det fanns även en skaparverkstad nere i sockenstugans källare. Där var jag aldrig ner, hade fullt upp med att kolla så att inte dikterna blåste bort. Även om det inte var så fasligt kraftiga vindar så lyckades några ändå trilla ner och vränga sig. Hade inte nog med snöre så jag kunde binda fast alla lika ordentligt.






En sån här pärla att ha runt handleden fick alla de som kom och var med på Må Bra-dagen. Carina kallade den för bekymmersfrihetens pärla (tror jag hon sa) och att den finns i original i frälsarkransen. Dock ej i lika fin färg. :-) 

Dagen var jättefin och de som besökte oss var verkligen glada och nöjda när de gick därifrån. Än har jag ingen siffra på hur många besökande vi hade men det var ganska många. Och det var allt några stycken som trotsade vädret och gick på pilgrimsvandring. Fast just då höll det uppe med regnandet faktiskt. 

Jag tror att detta blir nåt återkommande framöver. En Må bra-dag på vårkanten. Åtminstone hoppas jag det. Det var väldigt roligt att förbereda och att sen se hur folk verkligen uppskattade det vi hade gjort betydde väldigt mycket för oss. 

Som sagt; det blev en fin dag. 

Kram!


Inga kommentarer:

AddThis