Skogen

Skogen

måndag 16 april 2012

Ny vecka - nya vedermödor

Ibland behöver man tid för att koppla bort precis allt runt omkring och omge sig med en bubbla av lugn och ro. Där inget jobbigt finns för ett tag. Där kan man bara vara, stänga ute allt som gör att man blir stressad och sånt som stör och förstör det lugn som man så väl behöver.

Under helgen gjorde jag så. Jag bodde i min lugna bubbla och hade det fridfullt. Det enda jag gjorde under helgen var att äta mat, diska lite och se på en hel säsong Grey's Anatomy. Tillbringade alltså helgen på Seattle Grace Hospital med både McDreamy och McSteamy, för de som vet vad jag menar... ;-)

Det var så skönt att för ett tag glömma bort allt det där som stressar. De där kraven som alltid finns.

Stress på det mentala planet. Det är just sån stress som tar energi. Det är mot sån stress man använder den där bubblan. I alla fall gör jag det. Och det behövs.

När jag blir trött mentalt så tappar jag sugen och orkar inte göra nåt även om kroppen kanske är ovanligt pigg. Och oftast blir det tvärtom, när kroppen värker och jag har ont i huvet så brukar jag försöka göra en massa saker. I alla fall vill jag mer då. Varför kan det inte vara bättre balanserat? Man undrar ju.

Men jag kämpar vidare, jag måste. :-) Och jag vill tillägga att min mentala stress hade inget med praktiken att göra, den funkar lika bra som förut. Blev förresten intervjuad av en mycket trevlig journalist, i torsdags, som skriver för Kyrknytt. Och nej det var inte därför jag blev stressad heller. ;-) Kanske det låter lite fisförnämt (och det får ni inte tro att jag är) men jag har börjat vänja mig så smått vid intervjuer. Artikeln med intervjun kommer i julinumret enligt vad jag förstår. De är ute i god tid. 

Ha det gôtt! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis