Skogen

Skogen

tisdag 3 april 2012

Bokmässan, here we come!

Ja det blev en svengelsk rubrik idag trots att jag egentligen inte tycker man ska blanda. Men ibland passar det så bra liksom.

Idag har vi haft möte med Ingrid från Sensus och Tina från Bilda. För att liksom planera lite angående fortsättningen med boken. Och det är så fantastiskt roligt att sitta med på såna möten för de har så många bra idéer och har många bra kontakter som kan användas för att sprida boken vida omkring.

Det var prat om allt möjligt men nåt som både jag och Carina blev alldeles stjärnögda av var ju förstås bokmässan i Göteborg i september. :-) Jora, vi ska dit också. Där fanns det några montrar att välja på. Värmlandsmontern, Svenska kyrkan, Sensus eller Bilda. Eller allihop. Vi får väl se hur det blir.

Seglora smedja är också väldigt intresserade av att göra reklam för både utställningen och boken. Jag återkommer till det längre fram. Och jag är fortfarande lite (positivt) svimfärdig av tanken att Mona Sahlin fick ett ex av boken när hon var i Karlstad under Livet värt att leva-veckan. :-)

För närvarande så har jag också mer vardagliga saker att tänka på. Nämligen att Viktor verkligen behöver ett par nya badbyxor. Jag var inne på klädaffären för att höra om de kanske hade några. Nja det var lite dåligt med det. De hade inte fått hem nya än. Förutom en sort från märket Björn Borg som var ljusblå och vitrandiga med rosa snöre i midjan.......... hm... När jag talade om det för Viktor så tittade han på mig med en förskräckt min och sa; vem vill ha badbyxor som ser ut så? Ja det kan man fråga sig. Expediten sa nåt om att de tidigare hade haft storblommiga, men det nämnde jag inte för Viktor. ;-)

Det fanns ytterligare en sort, de var inte så skarpa i färgen de var i en mörkare blå nyans, men de kostade 545 kronor. Och vem kan köpa ett par badbyxor som kostar så mycket? Inte jag i alla fall. Så de han har får duga åtminstone imorgon så får vi se om vi kan fixa nya under lovet.

Här kommer mer stolliga katter. :-)

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis