Skogen

Skogen

onsdag 10 augusti 2011

REGN! Och en ny filmtrailer.

När jag läste rubriken på mitt förra inlägg så blev jag lite full i skratt för det kan läsas på lite olika vis. Själv läste jag det som Man-glad (glad i män - om jag ska förtydliga den tanken) fast jag ju faktiskt hade skrivit det själv och visste mycket väl vad rubriken syftade på. Jag började till och med tvivla på hur ordet mangel stavades. Ju mer man tittar på ett ord desto konstigare ser det ut.

Nåja jag kan ju erkänna utan vidare omsvep och förklaringar att jag är man-glad också. :-)

Det har regnat så fruktansvärt under förmiddagen så jag trodde vi alla skulle flyta iväg med hus och hem bort till en oviss framtid. Det gällde att klä sig i full mundering innan det var säkert att gå ut så man inte blev ihjälregnad: Regnställ, paraply och gummistövlar. Vilket jag då hade för att hålla mig torr och det funkade faktiskt. Som tur var.

Tänkte lägga in trailern till filmen som bygger på den bok jag fick av Carina på min födelsedag. Och nej jag har inte hunnit läsa den än. Boken heter Niceville och är skriven av Kathryn Stockett men filmen heter The Help. Jag fick leta ett tag innan jag hittade den just för att man tror ju att filmen ska heta samma som boken. Nåja. Här kommer den.



Ha det bra i blötan!

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis