Skogen

Skogen

tisdag 9 augusti 2011

Manglad och klar

Jag satt här och flummade och kom precis på att det var längesen jag skrev nåt.

Allt är som det ska. Praktiken rullar på. Vi planerar inför utställningen och det räcker och blir över med tankearbete. Det är väldigt roligt men lite klurigt och många val som ska göras och så. Fyllt år har jag gjort (förra veckan) och det var en väldigt trevlig dag med uppvaktning redan på förmiddagen av Carina och Lisbeth. Carina hade gjort i ordning en kasse med presenter och överst låg en rosa ballong. Serpentiner var utlagda på bordet och där stod en liten flagga.

Hemgjord saft och sylt går inte av för hackor. En bok och ett personligt designat bokmärke (med mitt namn på baksidan) gör inte heller det. Och vi ska inte tala om chokladen... slurp. Det var mörk choklad med havssalt och det var längesen jag åt nåt så gott... Den är slut kan jag tala om.

Sedan blev det tårta och bullar hemma lite senare på eftermiddagen.


Dagen efter packade jag en korg med kaffe, bullar och tårtan som blev kvar och gick hem till min gamla farmor och bjöd henne på kalas. Jag hade även lagt ner både porslin och skedar så att det skulle vara som på kalas, hon behövde inte stå med disk sen. Hon tyckte det var så festligt för hon sa det flera gånger "tänk att jag blev bjuden på sånt kalas!" :-) Det var uppskattat.

Så här såg tårtan ut. Tänk vad åren går... Men även om det står ett visst nummer på tårtan så blir jag aldrig en dag äldre än 29... ;-) Hehe...













Försöker också komma igång med mina promenader igen även om jag tar dem på eftermiddagen istället, på morgonen hinner jag ju inte i och med att jag ska på praktiken och skulle förmodligen inte orka göra nånting om jag gick en lång promenad först. De dagar jag är ledig kan jag ju gå på morgonen. Jag måste hålla mig igång även om det imorse kändes som om jag dragits genom en mangel under natten. En sån där gammal stor en. En sån har vi nere i tvättstugan faktiskt. Men den används nog inte av nån, den står nog bara där som en slags antikvitet eller så.

Så här ser den ut.












I alla fall. Jag har extra mycket värk och är extremt trött just nu, det bara flög på mig för en stund sen så jag orkade varken göra nåt eller tänka. Det blir ju så ibland. Därav flummandet framför datorn.

Och nu ska jag fortsätta flumma en stund till.

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis