Skogen

Skogen

tisdag 31 maj 2011

Förkylning och lyckad födelsedagsfest

Ja nu är jag här igen. :-) Det är lite trist att blogga från en annan dator (fortfarande Viktors) men det beror ju till stor del på att jag är ovan tangentbordet.

I alla fall.

Festen gick så himla bra förra veckan trots att jag såklart hade gått och blivit förkyld. Jag har inte varit förkyld sen hösten 2009 så det var en chock. Men jag samlade ihop mig och var med i alla fall och det blev en väldigt lyckad fest. Jubilarerna deltog glatt i det hela och sjöng och hade roligt. Och efter festen så gick de flesta fram till det bord där vi lagt upp en del saker från våra minneslådor. Detta var väldigt populärt för där blev de kvar både länge och väl. :-)

Här kommer lite foton.


Selma Lagerlöf (Eva-Mi Tapper)

Jag och vår kantor Birgitta. Jag representerar 20-talet och hon 60-talet.

Carina var jättepiffig i en hatt från 50-talet. Hennes klänning var fantastisk också men jag har ingen helbild på henne för närvarande.

Zarah Leander (Eva-Mi Tapper) som sjöng om syrsor.

Den som vill höra Zarah själv sjunga sången om syrsor kan få göra det här. Sång om syrsor.

Det är en av de sånger som vi hade med på festen som ger mig rysningar. Den är så fin. :-) Och eftersom det var jag som letade upp de sånger vi skulle ha med så kan jag ju säga att jag pushade lite extra för just denna. Den passade Eva-Mi väldigt bra för hon har en rätt så mörk röst.

Over and out för den här gången.

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis