Skogen

Skogen

fredag 3 juni 2011

Klämdag

Idag är det en sån där klämdag och då får man ju försöka hålla i minnet att det egentligen är fredag. Så man inte blir helt vilsen och gör nåt dumt. Vad det skulle vara vet jag inte så där direkt. Men ändå. Det var ju liksom en torsdag förklädd till söndag igår.

Jag bloggar inte så ofta, dels beror det ju på att min dator är kaputt och dels har jag haft en massa annat grejs för mig. Men förmodligen beror det mest på det där med datorn. Kan också säga att jag väntar tålmodigt (försöker i alla fall) och nyfiket på att se vad Adde hittar på för nåt åt mig. :-) Det är dock svårt att vänta även om man väntar på nåt gott...

Det är varmt och gôtt ute, jag har varit på Konsum och Ica och handlat, ja de har ju inte (närmare bestämt aldrig) allt på den ena affären. Idag har jag köpt GB gräddglass låglaktos. Jag blev så glad när jag stod där och kollade. Egentligen skulle jag inte ha nån glass men jag kollade på lattjo och då fick jag se massor med laktosfria glassar. Det fanns till och med pinnglass och strutglass (tofuline). Detta har jag inte sett tidigare så jag blev glad. Men jag köpte en låda med vaniljglass som vi väl ska prova under helgen. Det som är lite trist är att än så länge finns alla laktosfria glassar i väldigt små förpackningar och blir också lite dyrare än vanliga. Men det kanske ändrar sig om/när fler glassfabrikanter satsar på låglaktosglass. :-) Hoppas kan man ju. Och jag kanske slipper maila till dem och tjata. Hehe...

Jag ska öppna korsdrag för att få in den somriga luften och även känna dofterna som flyger omkring ute. Träden blommar, bina surrar, tornseglarna är i farten och det doftar syren. Mmmm... härligt. Det är nog sommar nu faktiskt. Idag i alla fall.

Ha en go klämdag! Kram. ;-)

PS. Den här vackra utsikten hade jag i söndags då jag var hundvakt och vi tog en härlig och lång promenad i blåsvädret. :-)

Inga kommentarer:

AddThis