Skogen

Skogen

måndag 9 maj 2011

Tillbaks igen!

Efter en fantastiskt fin promenad, det var längesen jag tog en tur på morgonen, så kan jag konstatera att livet är rätt bra ändå. Fåglarna kvittrar och solen värmer. Och datorn är, åtminstone för tillfället, fixad. Den är lite lurig ibland dock. Men jag hoppas det ska hålla sig tills vår egen datadoktor Adde kommer på besök nästa gång och kanske kan ta sig en titt. Nu fick jag/vi hjälp via telefon och det fick gå det med.

Igår eftermiddag var jag lite slö men jag satt och såg på intressanta saker på bland annat SVT-play. Jag såg faktiskt på Håkan Juholts första maj-tal. Ja jag vet att jag är sen men det har inte blivit av förrän igår. Och jag blev så fylld av glädje och sån där kämpaglöd. Det var det bästa tal jag hört på väldigt länge. Inte sen Palmes dagar har jag blivit så peppad. :-) Det känns bra, hoppas han kan ha samma glöd inför nästa valrörelse för då kan det nog nästan garanteras bli fler väljare som röstar rött.

Sen såg jag på en helt annan sak på SVT. Veckans föreställning med Carrie Fisher. Nåt så in i baljan bra tyckte jag. För de som inte vet vem hon är så kan jag säga att hon spelade prinsessan Leia i Star Wars. Och är dotter till Debbie Reynolds och Eddie Fisher. Och vad jag inte visste var att hon varit gift med Paul Simon. Hon var väldigt utlämnande men det var på ett härligt sätt om jag säger så.

Nåja. Nu är det måndag och jag ska väl inte sitta här och töla. :-)

Här kommer lite lördagsbilder från när jag var hos Erika...


Morris orkade inte vara med så mycket ute, det var för varmt för honom men en liten stund kom han ut för att bli kliad och gosad med. Plus att Erika hade mat på en tallrik och man vet ju aldrig om nåt kan ramla ner... Det är min skugga som hänger över honom. Jag lutade mig fram medvetet så han inte skulle få solen mitt i nosen.








"När små tulpaner i mossa... rodna och blossa...krävs inga stora ord..."
















En annan tjusig blomma som jag inte vet vad det är för sort.














Isac strax innan vi gick på promenad.

Viktor var inte med alls, han var hemma och spelade Sims och åt lördagsgodis. :-)










Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis