Skogen

Skogen

torsdag 12 maj 2011

Fibromyalgidagen 12/5

Idag vill jag uppmärksamma alla på att det är Fibromyalgidagen. En viktig dag och även en väldigt viktig och riktig (och sedan länge godkänd och med diagnosnummer) sjukdom. Den syns kanske inte på utsidan men vi som är drabbade känner den desto mer.

Andra nyheter... datorn har kraschat igen. Den är förmodligen på väg att lägga av helt men datordoktorn har inte tid att göra nåt åt det hela än på ett tag så vi ska testa att formatera den igen och hoppas på att den håller längre än den gjorde nu; fyra dagar. Suck.

Fick också besked från min handläggare på socialen om att jora, normen har höjts i år för försörjningsstöd. Jag frågade nämligen för det märks ju inte ett skvatt på den summa jag får. Jo jag har ju barn så jag får ju en ökning på... håll i er nu...

135 kronor i månaden! Vad i hela friden ska jag köpa för dessa pengar? Det är ju så mycket så jag blir ju alldeles snurrig. Ska försöka samla ihop mig efter detta glädjefnatt. Ugh!

Om jag inte haft barn vad hade jag fått då... 35 kronor kanske.

Nej det fattas några siffror i den höjningen för att det faktiskt ska märkas att det är en höjning. Jag trodde de skulle räkna ut hur mycket maten faktiskt kostar men det fick bara bli i mina drömmar det. För att det ska märkas skillnad och vara meningsfullt att höja normen så får de allt lägga på minst en femhundra kronor. Minst.

Sen har jag hört att Borg vill höja barnbidraget. Mhm... det hjälper inte alla oss som lever på försörjningsstöd. Vi får inte mer ändå. Som jag sagt förut; om socialen slutar räkna barnbidraget som en inkomst (det är ju lika för alla som har barn: ett bidrag) så kanske de barn vars föräldrar lever på stöd kan köpa dem kläder och annat själva istället för att andra (ex vuxna barn i familjen) ska behöva köpa dem.

Nä ja ä inte bitter... jo lite kanske. Men bara en liten stund för idag har jag tagit på mig en t-shirt med texten: Don't be negative. Så då kan man ju inte gå omkring och vara sur och så... :-)

Ha en härlig dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis