Skogen

Skogen

fredag 27 november 2009

Nä jag har inte gått i ide... än... ;-)

Man skulle kunna tro att jag krupit in under en stor lövhög precis som igelkottarna och gått i ide men det har jag inte gjort. Men det var väldigt längesen jag skrev nåt här. Och det beror på att jag haft annat som tagit min tid. Kanske inte sånt som vanligtvis ses som så enormt viktigt men tiden har gått fort. :-)

Sen är jag rätt så mycket hundvakt också och de dagarna går rekordsnabbt för det blir många avbrott i och med promenader. Plus att jag ju alltid tar mig tid och gosar med Isac. Han är som gjord för att gosa med. Varm och luktar gott. Jag måste säga att han är den första hund som jag träffat som luktar fantastiskt gott. Han luktar aldrig hund om jag säger så, inte ens när han är våt av regn till exempel, utan han har en väldigt speciell egen sorts parfym i pälsen. Som är väldigt mums.

Nu är det dags igen. För vaddå? Adventspyssel. Jag gillar att pyssla men blir ju utsliten så fort. Och det är ju så härligt att få klart så mycket som möjligt på en gång. Igår gjorde jag iordning fönstret i Viktors rum och köket. Viktor gillar advent. Han gillar att ha sin stjärna tänd bakom de röda gardinerna. Jag byter nämligen alla gardiner och tar fram rubbet till första advent. Dels får jag njuta av det längre, dels slipper jag krångla med allt det där strax före jul. Då har man oftast annat som man behöver göra. Så igår kväll ville han ha stjärnan tänd över natten just för att det var så mysigt. :-)

Idag ska jag väl ta de andra två fönstren. Det bästa med lägenhet är ju att jag inte har så många fönster som ska grejas med. I huset var det massor. Stora och små. Och det tog rätt mycket tid att få allt klart.

I alla fall.

Färgat håret har jag gjort också. Man är ju lite fåfäng. :-) Om jag inte gjorde det så vore jag väldigt gråhårig nämligen och jag är tillräckligt färglös som jag är. Tycker jag. Så just nu har jag inga gråa hår som tittar fram vid tinningarna utan hela håret är varmt brunt. Men det dröjer inte så länge innan de där uschla gråa håren tittar fram igen. Men sånt är livet.

Nä jag ska väl inte sitta här och gaffla... jag har ju gardiner att byta, stjärnor att hänga upp och lite annat småtjafs att ordna med. ;-)


Ha en bra helg! Kram!


Nu kan man äntligen dricka glögg och äta sånt här igen. Det är också nåt jag gillar med advent och jul. Chokladen är min favorit också. Och maten. Men det där andra kan jag lätt vara utan... :-)




Dagens citat: "I svårigheterna finner man möjligheterna".

Inga kommentarer:

AddThis