Skogen

Skogen

fredag 13 november 2009

Novemberkyla och konstiga telefonsamtal

Har nyss kommit hem från mitt möte med coachen och som vanligt var det ett trevligt möte. Hon har både massage och KBT på gång och det ser ut som om det blir snart i alla fall. Men det var inte riktigt klart än. Vi diskuterade lite kring detta. Olika inriktningar av KBT och så.

Ute är det bedrövligt kallt. Kylan snirklar sig in överallt och särskilt om det finns nån glipa nånstans. Typ mellan halsduken och jackan... brrr... Mina händer är fortfarande stelfrusna, ska försöka tina upp dem så småningom. Det blir så mycket skrivfel när man ska skriva med stela fingrar.

Jag måste berätta om ett märkligt telefonsamtal jag hade igår. Det ringde nån gång efter lunch och det stod hemligt nummer på nummervisaren. När det ringer hemligt nummer på kvällen brukar jag inte bry mig om att svara, det är ju för det mesta försäljare av nåt slag. Men nu var det på dagen och jag tänkte att det kunde ju vara från socialen eller skolan eller nåt. Så jag svarade.

En ung tjej med en röst som lät obehagligt överlägsen började tjattra om en tidning som hette Pinglan och som hon undrade om jag ville börja prenumerera på. Hon sa nåt mer innan där också men jag hörde inte. Jag hörde "tidning" och "prenumerera" och sa nej. Då svarar människan; "Varför inte då?" med ett mycket irriterat tonfall. Jag blev så chockad att jag först inte kunde svara. Vaddå varför inte då? Jag ville inte prenumerera helt enkelt. Jag frågade då vad hon sagt om själva tidningen. Jo det var en tidning med mode, smink och kläder och sånt. Och det är nog det sista jag är intresserad av så jag sa att nej jag var inte intresserad. "Det var ju synd" snäste hon och la på.

Och där satt jag med luren i näven och var mycket snopen. Hur i hela friden ska denna människa kunna sälja några prenumerationer med den inställningen? Lär de inte upp sina säljare alls nu för tiden? Man undrar. Förresten glömde jag nämna för henne att jag har NIX telefoni men då hade hon väl exploderat av ilska så sur som hon var. Eller förresten jag hann inte nämna det för hon babblade på så fort så det blev inte läge och sen la hon ju på snabbt också.

Så om någon blir uppringd av en snäsig tjej som försöker prångla på er en prenumeration av en ny modetidning så vet ni vad det är. Hehe... Egentligen skulle jag väl inte ens ha nämnt tidningens namn här men jag tyckte det var lite roligt samtidigt. Namnet alltså. ;-) Men såna tidningar finns det ju redan alldeles för många av. Där folk i farten talar om för oss andra hur vi ska klä oss och sminka oss för att lyckas i livet. Men framgång sitter inte i varken kläder, smink eller vad vi har för frisyr. Framgången beror på vem man är på insidan. Och att man har lite tur ibland. ;-)

Och här kommer en sång.. jag brukar vilja avsluta med det. Hehe...

Cose Della Vita - Eros Ramazotti och Tina Turner

Den som inte har sett filmen om Tina Turners liv "What's love got to do with it" gör det. Jag rekommenderar den varmt. En gripande film om en fantastisk kvinna som fick gå igenom så himla mycket svårigheter för att till slut få det liv hon ville ha. Starkt gjort.

Idag är det fredag och det innebär chips ikväll förstås. :-) Mums.

Ha en härlig fredag!

KRAM!













Dagens citat: "Omtanke ger värme och vänskap."

2 kommentarer:

Dittodattan sa...

Stackars tjej! Det kanske var någon sjukskriven som tvingats ta ett annat jobb av FK och så säger du nej... ;)
Skämt åsido, det kan inte vara kul att vara telefonförsäljare. De flesta vill ju inte ha samtal från sådana och jag är också med i NIX. Bra uppfinning, men fler och fler företag hittar ju på lösningen med "marknadsundersökning" istället, för det får de tydligen ringa om utan urskiljning.

Du verkar ha haft en väldans tur med din coach. Underbart att höra!

kramar!

EvaLena sa...

Haha! ja du kanske har rätt... :-)Hon verkade väldigt frustrerad...

Detta är ett väldigt försenat svar och jag vet ju inte ens om du läser det men jag är mycket tacksam för den coach jag har. Det känns tryggt och jag känner att jag kan lita på henne vilket är mycket betydelsefullt i och med all skit man gått igenom.

Kram!

AddThis