Skogen

Skogen

måndag 9 november 2009

Vi har bara sparkat kring i löven...

När Isac nosar och nosar och stannar och nosar extra mycket på nån fläck så undrar jag om han kan kategorisera vilken slags hund som varit där innan. Om han kan sortera ifall det är en stor eller liten hund, en med lång päls eller kort. Om det är en tik eller ej, ja det vet jag att han känner. :-)

Ibland står han jääääättelänge och nosar ingående på en och samma fläck. Kanske det var längesen den hunden gick där, kanske det är svårt att sätta in den i en kategori. Det är rätt kul att grunna på medan man är ute och sparkar runt i löven. Han ska vara hos mig fram till på onsdag är det väl tänkt. Ingen hunddagisplats i sikte än.

Nu är det inte långt kvar tills det är första advent och det ska drickas glögg och man ska glo på julskyltningen och det ena med det andra. Julklappsförfrågningarna (från Adde) har börjat liksom julklappsönskningarna (från Viktor). Erika vill inte ens fira jul i år. Så det är lite olika vilka slags förväntningar och tankar man har inför julen. Hehe...

Det bästa med jul är att få grotta ner sig i soffan med en ask god choklad och se nåt bra på teve. Tända värmeljus lite överallt och bli så där härligt trött och pömsig och kanske ta en liten lur. :-) Det är inte tråkigt alls. Men tills dess så får man famla runt i mörka november.

KRAM!

Isac är på språng.












Dagens citat: "Stånga inte huvudet mot väggen - leta upp dörren istället."

1 kommentar:

Erika sa...

Åh vad glad han ska vara när han får nosa så mycket. Här hemma får han kanske nosa en fjärdedel av de gånger han egentligen vill nosa. Och jag står fast vid min åsikt om julen i år. Hade jag pengar skulle jag fara min kos och komma tillbaka i januari :)

AddThis