Skogen

Skogen

fredag 3 juli 2009

Värmebölja och tofuglass

Det är så varmt att till och med jag nästan smälter bort. Just nu sitter jag i korsdrag men det blåser så varmt att det knappt känns. Nog för att jag älskar värme men när man inte har nån ork att ordna med cykeln för att åka nånstans så känns det genast lite mindre tilltalande med värmen. Att ligga och plaska i vattnet vid nån stillsam sjö vore ju det bästa. Badstränder däremot är det värsta jag vet, det är alldeles för mycket folk och skrän. Jag vill ha lugn och ro. Förra sommaren lyckades jag ta mig iväg vid några tillfällen, tidigt på förmiddagen, och fick ha stranden för mig själv en stund. Det var härligt.

Det ska ju dock bli svalare väder. Vi får väl se när det ändrar sig.

Jag ska inte skriva så mycket, tänkte bara vinka lite och säga att jag är vid liv. ;-) *vinkevink*

Jag har fortfarande inte hört ett pip från de där som har hand om projektet. Det är ett stressmoment i sig, att aldrig få veta hur det blir.

De senaste dagarna har jag inte haft så svårt med värk som annars, förmodligen för att det är varmt. Min apati däremot finns fortfarande kvar. Och känslan av att det mesta är så meningslöst. Om jag dammar en bokhylla idag så är den redan dammig imorgon igen. Eller ja, nära på i alla fall. Så varför göra det alls? Nu har jag i och för sig faktiskt dammat min hylla men ändå...

Det kanske jag sagt förut, då blir det repris, men jag vill kunna städa en gång för alla, laga mat en gång för alla och gå till konsum en gång för alla, tvätta håret en gång för alla... hehe... Ja det där sista kanske var dumt. Men jag har sånt hår som måste tvättas varje dag för att vara/se fräscht ut och nu är det rätt så långt och lite trist att behöva tvätta ständigt. Att gå omkring med otvättat hår är nåt jag inte gillar. Och jag tror inte min omgivning skulle gilla det heller till slut.

Jag har sån där mjölkmage så jag måste ha laktosfri glass. Jag har köpt Tofuglass. Den är ju inte så väldigt god men rätt okej. Smakar lite papp tycker jag. Jag älskar nämligen glass och efterlyser mer laktosfria alternativ för det är så sorgligt när en glassälskare måste sluta äta glass. ;-( Särskilt så här på sommaren är det väldigt trist. Men man får härda ut. Så är det bara.

Apropå Tofuglass så har jag ju en bunke med sånt i frysen... Jag tror det blir tidigt fika idag. :-)

Ha en bra fredag. Kram!

"Ånej, jag hade inte tänkt att se ut som Babsan nu igen. Snacka om dålig hårdag!"



Jag fann den här bilden för ett tag sen och tyckte den var så gullig. Hunden var säkert måttligt road...

1 kommentar:

Erika sa...

Nej vilken liten dumming :)

AddThis