Skogen

Skogen

onsdag 15 juli 2009

Det är onsdag och här sitter jag och grunnar

Är det inte sorgligt när det enda roliga man kan se framför sig och tänka på när man vaknar är att sätta igång datorn? Bedrövligt. Men därute är ju världen. Därute händer det saker. Jag vill vara med därute. Men det enda jag orkar är att sitta och läsa om det på datorn.

Samtidigt så trivs jag med att ha lugn och ro så det är väldigt motsägelsefullt.

Läste förut om den där svininfluensan som visst ska komma under hösten och att vi ska erbjudas vaccin för den är så farlig. Lika farlig som Spanska sjukan var. Så det räcker inte med allt det vanliga eländet, vi får detta också ovanpå allt... suck.

Hur som helst, livet går vidare även om det är lite trögt. Man får gå här och vänta för det är ju så när andra är satta till att bestämma hur ens liv ska bli framöver. Det är mycket frustrerande att behöva ha det så. Jag måste nog komma igång och få ordning på mina tankar och skriva ner det jag kan samla ihop till nåt bra. Men koncentrationen är långt borta. Mina tankar fladdrar alldeles för ofta iväg och jag glömmer vad jag skulle skriva/göra. Blir lätt distraherad av både det ena och det andra. Mest det andra... ;-)

Det brukar sägas att man måste lägga manken till men den där manken är allt bra tung och besvärlig att få nån ordning på. Jag får kanske lyssna på lite musik för att få lite extra inspiration. Ibland kan det hjälpa för att komma igång med tankeverksamheten och fantasin.

Men det blir nog en kopp kaffe först ändå... :-) Kram!


Inga kommentarer:

AddThis