Skogen

Skogen

fredag 21 november 2008

Stjärnor och önskningar.

Det var verkligen ruskigt längesen jag skrev nåt och dagarna bara flyger fram. Dagarna fylls av allehanda saker som man måste göra eller också orkar man inte göra så mycket helt enkelt utan får prioritera det som är mest nödvändigt. Det har ju hänt en del sen sist. Obama vann valet och den senaste nyheten är att Hillary Clinton ska bli utrikesminister, om jag inte fattat fel. :-)

Till saken (att jag inte skrivit på en evighet) hör också att när jag laddar ner nåt (som jag ju erkänt att jag gör) så blir datorn extremt långsam och kanske låser sig så därför har jag inte surfat på nätet eller skrivit här så mycket som jag gjorde tidigare. För jag har inte gått i ide utan bara haft annat för mig.

Isac var här från i lördags tills igår, torsdag, matte har varit i Tyskland på ett slags skoluppdrag, och när han är här så ägnar jag mycket tid åt att han ska ha det bra. Bland annat långa promenader då han får nosa runt och "läsa i naturens egen bok" medan jag glor på älven, skogen eller stjärnorna. Om de är framme vill säga. Häromkvällen kände jag att jag ville önska mig nåt när jag såg dem blinka däruppe. Jag koncentrerade mig på den starkast blinkande och önskade... Jag hade ingen ramsa som de har i Nalle Puh... "hoppa som en fågel, dansa som en fisk, stå upp, sitt ner, önska, önska, önska... eller hur det nu var. Kanske det var tvärtom, i det fallet är jag väldigt lik Nalle Puh som alltid lyckas blanda ihop allt.

Sen kom jag också att tänka på sången "When you wish upon a star" och hade ett litet Disney-moment för mig själv. Eller "Ser du stjärnan i det blå" som den ju heter på svenska. Den är rätt fin den där sången. När jag kom hem så letade jag upp den engelska texten.

"When you wish upon a star, makes no difference who you are
Anything your heart desires will come to you.

If your heart is in your dreams, no request is too extreme
when you wish upon a star like dreamers do.

(Fate is kind, she brings to those who love. The sweet fulfillment of their secret longing.)

Like a bolt out of the blue, fate steps in and sees you thru
When you wish upon a star, your dreams come true."

Leigh Harline/Ned Washington, 1940

Men jag tänker inte säga vad jag önskade. Då går det ju inte i uppfyllelse ju! Hehe... :-)

Nu så här ett litet tag innan jul så är det säkert många som önskar sig både det ena och det andra. Kanske mest det andra... vad nu det kan vara. ;-)

Nu ska jag ägna mig åt lite allmänt småpyssel. Eventuellt återkommer jag även imorgon när jag glott igenom nättidningarnas nyheter, de har jag inte hunnit läsa ännu, ska väl göra det snart.

Och nästa vecka börjar det bli dags att ta fram adventssakerna. Här går det undan.


Ha en bra fredag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis