Skogen

Skogen

måndag 24 november 2008

Snö... och kartonger med julsaker.

Idag är det rejält snöoväder i vissa delar av landet. Det blåser och snön flyger åt alla håll. Då är det väldigt skönt att veta att man har en varm lägenhet att sitta och mysa i och inte ett stort och kallt hus med alldeles för många element som ska värmas upp med el.

Trots hård vind och enorm trötthet så gick jag min runda imorse men det var väl inte nån höjdare. Jag gillar inte när det blåser, är alltid lite skraj när vinden tar tag i träden. Detta har förmodligen att göra med att jag upplevde stormen 1969 och då var jag bara fem år och detta har tydligen gjort ett bestående intryck. Det var rejält ruskigt. Brrr...

I alla fall. Jag gick sedan in källarvägen och hämtade upp mina julsaker så nu står de bara och väntar på att plockas fram. Ska väl ta lite i taget. Det är ju inte direkt bråttom, det är ju inte advent förrän på söndag. :-) Fast i en del hus har de haft ljusstakar och annat sen en vecka tillbaka så vissa gillar tydligen att börja tidigt med advent.

Apropå snö och sånt så har jag lite underhållning här ifall nån har tänkt sig åka på nån slags skidresa framöver eller så.

Här är några som utför resor utför.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och se på snöflingorna som yr omkring därute. :-)

Och jag har faktiskt en länk till självaste tomten. Jodå det är sant. För den som vill söka sig lite julstämning så lägger jag in den här. Eventuellt så lägger jag in den bland mina andra länkar också, så vi inte tappar bort den.

Välkomna till jultomtens egen webbsida.

Mys på er och kram! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var jag ju bara tvungen att titta på Pelle Frisk eller vad han heter :)

EvaLena sa...

Hehe... :-)

AddThis