Skogen

Skogen

måndag 15 september 2008

Dags att gå i ide.

Ugh! Jag är inne i min tröttfas igen. Jag har sådan med jämna mellanrum. Perioder då jag inte orkar annat än skumma igenom nyheterna på nätet, se på teve, se till att vi har mat och försöka orka genom dagarna. Det går åt en del energi endast till detta så nåt annat orkar jag inte. Det kan ju te sig rätt tråkigt från andra människors perspektiv men det är så det är. Jag är glad om jag orkar det vardagliga vilket då innebär endast det mest nödvändiga. Att ta hand om mig, Viktor och vårt hem så gott det går.

Så det kanske är dags att gå i ide. Om man ändå kunde det. Fast inte riktigt ännu. Den första delen av hösten kan vara rätt mysig. Och förresten, runt advent är det också ganska mysigt. Med alla stjärnor och ljus. Men om jag tar en liten snabblur då? Bara en vecka eller så?

Nä jag får nog klara mig ändå och vandra vidare i min trötthets dimma. Inget att göra åt. Ha det gott i hösten.


Den här lilla sötnosen däremot, han eller hon ska snart gräva ner sig i nån lövhög och sova för vintern.

Inga kommentarer:

AddThis