Skogen

Skogen

söndag 4 december 2011

Bagarmästare Blom

Andra advent idag. :-)

Gårdagen ägnades åt bak. Ja det blev både mjuk pepparkaka och lussebullar. Som vi glatt glufsade i oss till eftermiddagsfikat. Den första kakan jag gjorde blev lite väl stekt om jag säger så. Och det var inte mitt fel för jag hade ställt in ugnen på det gradantal som stod i kokboken. Men nu använder jag mig oftast av Kajsas Kokbok från forntiden så det kan ju ha berott på det. När jag kollade i en nyare kokbok stod det mycket lägre temperatur där. Det slutade med att jag fick göra en till och grädda den på vanlig kaktemperatur. Då blev det bra.

Erika och Isac kom hit en stund och vi hade ett litet minikalas för Viktor som fyller 15 nästa lördag men eftersom han inte är hemma här hos mig då så passade vi på att fira honom nu. Han fick lite presenter å så... Den sista Harry Potter-filmen (som han naturligtvis såg på på stört) och bland annat en bok som han nog snart har läst ut. Han läser och läser...


Förberedelser inför kakbak. Jag fick leta bland mina former för att hitta en som var stor nog. Det behövs en rätt stor form till just mjuk pepparkaka.
























Fikatajm!












Ha en fortsatt bra söndag! Häj!




Inga kommentarer:

AddThis