Skogen

Skogen

torsdag 28 juli 2011

Sommar med Barnaby och fråga Kjell...

Varje sommar brukar SVT visa Midsomer Murders och i år har vi en ny kommissarie eller vad det nu kallas på svenska. Jag har sett förra säsongen i repris för att ha nåt att jämföra med och jag måste säga att de hade inte kunnat finna en bättre ersättare till Tom Barnaby (John Nettles) än hans kusin John (Neil Dudgeon). Det känns inte konstigt med bytet. Nu gick det ju rätt så smart till också i det sista avsnittet av säsong 13 så man kan verkligen inte klaga på det. :-)

Kusin John var ju för övrigt med och hjälpte till en sväng under säsong 13 också så vi lärde känna honom lite då. Någon jämförelse tycker jag inte behövs. De är båda lika bra. I alla fall känner jag det så.

Jag tycker att det är rätt mysigt att se på denna serie. Inte för att det handlar om mord, sånt är absolut inte trevligt, men det är härligt med en engelsk serie. Med lite klurigheter. Jag gillar att se på Miss Marple också, det känns så genuint engelskt liksom. Lite småtrevligt på nåt vis.

Här är de; Tom och John Barnaby. :-) Två allvarsamma snubbar. Men så har de också ett rätt så allvarsamt jobb.






Igår när jag sorterade mina torrsopor, plast, kartong och sånt fick jag tag i en påse med denna text:


:-)

Så nu undrar jag i all stillsamhet om detta är sant. För i så fall så ska jag anfalla min närmaste Kjell med en hoper frågor direkt.


Ha en härlig dag och sköt om er! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis