Skogen

Skogen

tisdag 31 augusti 2010

Spindelnätskonstverk och tonåringsfasoner

Kylig morgon idag igen (+7 grader) men det kändes friskt och härligt. Det var väldigt dimmigt när jag drog från persiennerna vid sjutiden. Eller dammigt som Viktor sa när han var liten. :-) Han har ju lite rätt för det ser dammigt ut också. Spindelnäten syntes väldigt tydligt i och med att det var så fuktigt i luften. De är som små konstverk en del nät. Det finns ju inga mygg nu utan man kan gå i lugn och ro i skogen och filosofera utan att ständigt behöva slå omkring sig eller dra upp tröjhuvan för att slippa få eländena i öronen hela tiden.

Viktor vill inte att vi följs åt till skolan längre. Han har kommit till det stadiet att han inte vill behöva förklara för andra (som alltid är nyfikna och ifrågasätter förstås även om de inte har med det att göra) varför han har morsan med sig till skolan. :-) Någon hade visst gjort det för ett tag sen. Nu är det ju så enkelt att vi följs endast åt fram till skolan, sen går ju jag bortåt skogen. Men han vill ändå inte. Så jag bråkar inte med honom, han kommer säkert över det där så småningom. Istället har jag passat på att slänga skräp både igår och idag och då hamnar jag på andra sidan ändå liksom. Det finns ju gångvägar att välja på så det är ju inga problem. ;-)

Hösten innebär ju inte bara kall luft utan det startas ju en massa teveserier också som man kan sitta och mysa när man tittar på. Jag har några favoriter som jag tänkte nämna snabbt.

Grey's Anatomy är en av mina absoluta favoriter för manuset till dessa avsnitt är så otroligt bra. Så bra dialog så man sitter hänförd varje avsnitt. Jag fattar inte att de kan hålla det så fräscht hela tiden i och med att serien gått så länge. Oftast kan det bli lite avslaget till slut. Men denna står sig otroligt bra.

House är en serie som jag ser på mest för att jag gillar Hugh Laurie. :-) Hans brittiskt ironiska sätt att leverera sina repliker funkar även om han har amerikansk accent. Den kör ju på i samma stil som den alltid gjort men det är även karaktärernas privatliv som är intressant och jag vill gärna veta vad som händer i doktor Gregory House's liv framöver.

Fringe är en av mina nyaste favoritserier. Den är mer som science fiction. Man måste ha rätt bra fantasi när man ser på denna och det har jag. :-) Påminner på ett vis, fast ändå inte, om Arkiv X. Den är gjord så att även om det är helt fantastiska och omöjliga saker som händer så känns det som om det faktiskt kunde hända ändå...

Spooks förstås. Den brittiska agentserien. Jag vet inte exakt datum för när säsongen börjar men det blir nån gång nu under hösten. Den här serien går ju som jag sagt tidigare inte på de vanliga kanalerna, tror kanal 9 ska sända säsong 8 snart eller om de redan gör det. Men den kanalen har inte jag. Däremot har jag ju en dator... *ser mig lite vaksamt omkring* Ehrm... jag brukar ju ladda ner avsnitten och se på dem på det viset. För att vara ärlig så gör jag nog så med de flesta av serierna. Annars får man vänta så länge innan man får se nya avsnitt. Och jag är inte bra på att vänta. Det är jag alldeles för otålig för.

Jag har som sagt inget emot hösten. Det är lite mysigt nästan när man får tända mer ljus och smålampor och vira in sig i en gosig filt och dricka te i soffan. Sommaren är oftast fylld med så mycket förväntningar. Man ska göra så mycket på sommaren, utomhus, och hinna med att njuta av värmen den lilla tid som det är varmt.

När hösten kommer så är det mer avslappnat. Vintern däremot är jag väl inte så glad i. Jag ser ju inte fram emot den precis. Fast jag brukar vänja mig rätt snabbt vid att klä på mig en massa lager kläder. Men jag kan inte säga att jag har nån favoritårstid, jag tycker de är rätt okej allihop. :-) Det är ju viktigt att göra det bästa man kan med det som finns så att säga. Gilla läget.

Det var allt jag hade för tillfället. ;-) Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis