Skogen

Skogen

fredag 15 januari 2010

Nu är det åter igen dags för...

SEMLOR!

Idag köpte jag årets första semlor som jag och Viktor festade på förut. :-)

Lite tidigt kanske men det struntar jag i för jag älskar semlor och det gör han med.

För övrigt har dagen gått väldigt fort. Idag fick jag tyvärr avboka mitt möte med min coach på grund av att jag helt enkelt inte orkade åka dit men vi pratade en lång stund på telefon istället. Detta är första gången som det hänt sen jag började åka dit i höstas. Bokade en ny tid nästa vecka. Hon bad mig tänka på positiva saker och försöka föreställa mig vad jag skulle vilja göra på en eventuell arbetspraktik men det är svårt att tänka på sånt när ens krafter och tankar endast räcker till att fundera ut vad man ska äta eller om man ska orka ta en dusch. Man orkar inte planera längre än till nästa timme om ens det ibland. Men men, jag ska väl försöka.

Det var på gång med KBT, ja jag vet att det varit det länge men nu närmar det sig och är liksom runt hörnet. Jag håller tummarna för att det blir av snart. Sen hade hon en annan grej också på gång åt mig men det kan jag skriva om längre fram... ;-)

Ugnen står på, det blir Stinas örtkyckling (med ris) till middag idag, ska gå och ställa in den strax. Lättvindigt och bra. Viktor spelar Sims och är nöjd och glad för att han idag får spela utan att behöva stänga av och bli hämtad av sin pappa på eftermiddagen. Jag har försökt hitta en film i vår välsorterade (ehrm) ;-) filmhylla som vi ska se när vi har fredagsmys sen men det gick inget vidare. Viktor behöver bara runt tjugo minuter så har han slukat sin del av chipsen så i och för sig behöver det inte vara en långfilm... Jag däremot tar lite mer tid på mig med chipsen. Ja vi får se vad det blir. Det ordnar sig nog.

Ett gammalt vinterfoto. (Kommer du ihåg när och var detta togs Kjell?) :-) Jag har några stycken sparade och de är så fina. Kom på alldeles nu att jag hade dem kvar.

Ha en bra fredag! Kram!

2 kommentarer:

Erika sa...

Är det Isacs frånvaro som gör att orken tryter måntro? Idag hade det gått bättre på dagiset, han hade till och med lagt sig och vilat flera gånger. Det är framsteg tycker jag :)

EvaLena sa...

Hehe... :-)

Nja jag tror snarare att det beror på att jag slappnat av lite mer de senaste dagarna och då blir jag oftast väldigt trött. Det måste liksom bli en mer jämn nivå på det jag gör vilket är svårt att få till.

Det har varit mer fart runt om mig den senaste tiden (det var ju Isacs förtjänst) och när det saktar ner igen och kroppen går ner i varv så reagerar den oftast så här.

Dutti vovve som börjar anpassa sig. :-)Det är säkert jättebra för honom. Då får han ju träna på att ha andra hundar runtomkring och kanske inte jagar upp sig så när man är ute och går heller.

AddThis