Skogen

Skogen

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Den senaste veckan har jag inte haft nåt internet. Dagen före julafton försvann det. Jag hade mailat till Glocalnet (min internetleverantör) och frågat hur jag skulle göra för att byta telefoni, jag tycker avgiften är gruvligt hög och jag ringer väldigt sällan. Däremot internettelefoni blir mycket billigare så jag ville byta. Istället för att betala 140 kronor i abonnemang så blir det 50 kronor varje månad vilket gör rätt mycket i min snäva budget.

Två dagar före julafton blev jag uppringd av en trevlig tjej som inte bara ordnade med mitt telefoni, som inte skulle vara några problem att ändra på, utan även informerade mig om att jag nu kunde få uppgradera mitt internet och att det innebar en lägre avgift även på detta. Det var en kampanj just nu också. Så naturligtvis nappade jag på det. Men följden blev att internet stängdes av tills jag hade fått ett nytt modem och installerat det. Vilket jag hade gjort i tisdags.

Men nu är jag som synes igång igen och hastigheten på min uppkoppling är märkbart snabbare. Men jag hann ju inte önska god jul på bloggen som jag hade tänkt före jul i och med detta. Därför kände jag att jag ju måste önska gott nytt år i alla fall, i tid. :-)

Det konstiga, för min del, är att den enda dagen på hela året som jag har väldigt svårt att hålla mig vaken till klockan tolv är just nyårsafton. Alla andra kvällar går det hur bra som helst. Men på nyårsafton blir jag väldigt trött redan vid åtta på kvällen. Strax efter Grevinnan och Betjänten skulle jag kunna gå och lägga mig. Men det går ju inte. ;-)

Jag trodde inte att Viktor skulle komma hem idag så jag har inte handlat hem nåt särskilt, tänkte vi skulle ta chips och mys imorgon som vanligt när det är fredag. Men jag tror inte han bryr sig, han tycker nog bara det är skönt att vara här hemma igen. Spela Sims och så... :-)

Isac har varit hos mig under veckan och det var redigt kallt åt oss när vi var ute på våra turer. Han är faktiskt snuvig och nös rejält förut idag. Han är vaccinerad så det är nog bara en tillfällig snuva. För övrigt är han pigg som vanligt. Just nu busar han nog med sin hundkompis Laban. Han och Erika kommer tillbaka sen inatt för att sova här och slippa huttra iväg på nattbussen.

Jo förresten, i måndags var jag och fick massage och detta gjorde mig go och avslappnad hela dagen. Jag blev väldigt uppmjukad och hade inte ont i nacken förrän på tisdagen igen men inte lika mycket som annars. Lite träningsvärk har jag haft i ryggmusklerna, det kunde man få sa massösen, men annars har det känts bra. Jag mådde lite konstigt direkt efteråt. Fick dricka vatten och sitta stilla en stund för jag var alldeles yr i bollen. Förmodligen blev det så för att blodet cirkulerade bättre i musklerna och upp till huvet. Ungefär som när man får för mycket luft/syre, man kan bli yr av det. Jag höll mig varm resten av dagen så jag inte skulle stelna till. Jag tror att jag kan behöva massage kanske nån gång i månaden, mer behövs nog inte. Man behöver liksom mjukas upp med jämna mellanrum. Det bästa var att jag inte behövde betala det, det ingick som en rehabiliteringsåtgärd inom projektet som jag är med i. Jag skulle visst få gå dit gratis några gånger till. Min coach hade fixat tiden åt mig denna gång.

Idag har jag varit extra mycket fibro och känt mig lite vissen men så är det ju ibland. Och det får gå ändå.

Gott Nytt År!

Hoppas 2010 blir ett bra år. Till skillnad mot 2009 som till och från varit rätt så sketet. Det har varit en del ljusa stunder förstås men de mörka har varit desto fler.

Kram!















Dagens och årets sista citat:
"Det mesta är underverk men anses vardagligt då vi är vana."

Inga kommentarer:

AddThis