Skogen

Skogen

söndag 20 december 2009

Fyra dagar kvar till julafton...

Tiden går fort och jag har haft rätt mycket att pyssla med. Och när jag inte pysslar med nåt så vilar jag. Och när jag vilar så försöker jag få det tyst och lugnt omkring mig så att jag verkligen kan slappna av. Om jag inte gör det så tar jag slut rätt snart och när jag nu ändå har fått upp ångan lite mer än tidigare så vill jag gärna ha den kvar.

Jag har som sagt fått bättre kondition på grund av många promenader med Isac och därför räcker jag till på ett annat sätt. Men trots det så har jag ändå en del att jobba med, motivation är ju en viktig sak. Utan den är det ju rätt svårt.

Och nu är det snart julafton. Jag gjorde köttbullar igår som jag frös in så det ska vara lättvindigt att bara ta fram och värma när vi ska äta vår julmat. Jag har plockat fram lite extra julpynt som jag inte hann/orkade när jag höll på med det sist. Granen är klädd och klar, jättemysigt. :-)

Viktor har fått Sims 2 installerat på datorn och han spelade med det hela dagen igår så han kunde inte sova inatt. Jag var uppe för att gå på toa och han stod i köket och drack mjölk för han var hungrig också och då kan man ju inte sova heller. Han somnade kvart över tre. Förmodligen blev hans hjärna överstimulerad och kunde inte koppla ur sig liksom. Detta är ju ett spel som man kan förlora sig in i totalt. Väldigt roligt. Han har gjort Simmar av oss allihop. :-) Byggt hus och skapat familjer. Och han sitter där nu med. Och han var inte svårväckt imorse, han var redan vaken när jag kikade in runt nio. Och då klev han upp och gick in och duschade före frukost! Den senaste tiden har jag verkligen märkt att jag har en pojke som inte längre är så liten. En ganska kul upptäckt. :-)

Jag hade som vanligt möte med min coach i fredags. Hon kom hit och vi tog en promenad i kylan. Hon hade ordnat en tid åt mig för massage den 28 december och det ser jag fram emot. Det blir alldeles i närheten på badhuset/skolan så det var ju toppen. Angående KBT skulle hon väl få besked snart. Det rör på sig fast det är lite långsamt. Men ändå. Nu ska hon vara ledig över jul så hon hör av sig och bokar nästa tid. Det blir i början av januari.

Ute singlar det ner små, små snöflingor och det är stillsamt liksom. Mysigt. Jag känner mig på myshumör och det är precis så det ska vara runt jul. Ingen stress bara mys.

Ha en bra söndag alla!

Kram!

Vinter i the Sims.













Dagens citat:
"Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten".

Inga kommentarer:

AddThis