Skogen

Skogen

tisdag 28 augusti 2012

Tröghôvve

Just nu känner jag mig som en medlem i Trögfattarföreningen (jag som inte ens är ekonom). Pust. Jag satt igår kväll och pillade i en hel evighet, som det kändes, för att få till en ynka liten notis på församlingens hemsida. Till slut gick det.

Överlag känns hemsidan väldigt mycket krångligare än den behöver vara. Om den vore lika enkelt upplagd som en blogg så behövde man ju inte fundera så hårt. Nu har jag suttit och grunnat på varför de bilder som jag lagt till inte går att placera där jag vill ha dem för då kommer en liten textruta upp med ett pling om att "det finns ingen information om bilden för den har inte publicerats på webben" eller hur det stod. Tro fasen att den inte har, det är ju det jag försöker med ju!

Nåja, jag får väl gnugga mina geniknölar, var nu de sitter, och försöka imorgon igen för nu börjar det bli sent. Men envis som jag är så kanske jag gör ett nytt försök lite senare. Imorgon är jag ledig så då kanske jag hinner med att klura ut hur det ska gå till. Det värsta är ju att man inte vill förstöra nåt som redan finns. Jag tycker inte det finns nog tydlig information hur man ska få till det och naturligtvis kommer jag inte ihåg allt jag fick lära mig den där torsdagen på snabbkursen. Men jag får väl lära mig det genom övning och åter övning. :-)

Apropå förening... nu är det möte...

Ha det bra, kram!

Inga kommentarer:

AddThis