Skogen

Skogen

måndag 27 augusti 2012

Kransil och lunchlåda

Så var det måndag igen då. Idag har det varit snubbar här från C S Energikontroll och bytt ut min duschslang, duschmunstycke plus satt in såna där kransilar som gör att vattnet blandas upp med luft och blir mjukare. Fluffigt vatten. Ja det låter ju helknäppt men det är känslan man får. Vi visste att de skulle komma idag för det kom en lapp om det förra veckan. Har ingen aning om när de var här men det var skönt att allt var klart när jag kom hem.

Så imorgon får jag se eller känna rättare sagt om duschen blir skönare på grund av det nya munstycket. :-)

De hade lämnat en lapp med lite tips om hur man sparar vatten men ingen kommer någonsin få mig att stänga av vattnet medan jag tvålar in mig. Inte nog med att det blir jäkligt kallt, tänk vad svårt det är att få på vattnet igen med tvåliga händer.

<<< Mitt nya duschmunstycke.



Nä jag tänker allt ha det rinnande. Jag duschar ändå inte särskilt länge.

Idag har jag alltså haft min första långa dag på praktiken och det kändes väldigt trevligt för då åt jag ju lunch tillsammans med de andra. Nu under sommaren har jag gått hem tidigt just för att jag haft Viktor hemma och de senaste veckorna även Adde. Då har det känts bättre att gå hem och äta lunch med dem. Men nu blir det lunch på "jobbet" varenda dag framöver. :-) Så det gäller att komma ihåg att ha kvar nåt till matlådan.

Lägger in en länk här med en artikel som jag tyckte var intressant. Den kommer från SuntLiv.nu Det handlar mest om jobb inom vården på den sidan men eftersom jag jobbat just med vård så känner jag att det är intressant att följa dessa yrken. Men detta kan drabba folk inom alla arbeten.

"Svår utmattning" av jobbet ökar risk för att åldras i förtid.

Ni får väl läsa det där och begrunda medan jag går ut i köket och diskar och använder min alldeles nya kransil. :-) Med kulled ska väl tilläggas. En sån där som man kan vrida omkring och spola åt alla håll med.

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis