Skogen

Skogen

torsdag 17 juni 2010

En vecka som innehållit goda kakor, trevligt sällskap och god lunch på stan.

Ja det blir inte så ofta jag skriver här men nu tänkte jag i alla fall knattra ner lite.

Idag har jag varit till psykologen igen, hon tycker jag är mycket duktig och även att jag kommit en lång bit på väg med mitt jobb med mig själv. Och jag är glad naturligtvis. Det är dock ett hårt jobb ibland och jag får kämpa men jag ger inte upp för jag vill ju ha en bättre tillvaro.

Jag träffade Erika på stan och vi åt lunch tillsammans. Hon bjöd. :-) Det var väldigt god mat, fläskkotlett med stekt potatis och pepparsås. Såsen var väldigt god men så stark att jag blev svett. Men det var som sagt väldigt gott. Sen gick vi och satte oss i solen och pratade tills hon var tvungen in och jobba igen. Och jag skulle ju hem med bussen. Men den bussturen är indragen på sommaren, vilket jag glömt, så jag fick vänta i 45 minuter till men det gjorde inget. Jag gick in på Åhléns och tittade runt lite. Min favoritavdelning är den där alla ljus finns. Stearinljus alltså. Det finns ljus som ser ut som stenar, de är väldigt mysiga tycker jag. Man kan liksom lägga dem på en ljusbricka och då ser det ju ut som en hög med stenar men det är det ju inte. :-)

Häromdagen var jag på 80-årskalas. Ja det var kalas nummer två. Ett mer intimt sådant med lite färre folk inblandade. Det stora kalaset var i lördags i Folkets Hus (några dagar innan själva födelsedagen egentligen) men det var jag inte med på. Jag var för övrigt hundvakt och det är ett nog så ärofyllt uppdrag. Vi var ute på långa promenader jag och Isac trots att det regnade blött varenda gång. Men som sagt, i tisdags var jag på kalas och åt kakor och allt möjligt gott. Väldigt trevligt var det. :-) Vem som fyllde 80? Min fantastiska före detta svärmor, Adde och Erikas farmor. Den allra bästa svärmor (och farmor med för den delen) man kan tänka sig.

I alla fall. Allt rullar på i min värld och imorgon kommer Viktor hem efter en vecka hos sin pappa. Då ska jag krama honom ordentligt för jag har faktiskt saknat honom en liten skvätt. Men det är väl som det ska vara.

Ha en fortsatt bra dag! Kram!

En sån här tårta var det inte med på kalaset men de som fanns var goda de med. Men snart är det dags för tårta och firande för vår del. Erika fyller ju snart... Och det är den helgen då hon äntligen flyttat in i sitt hus. :-)

Hoppas jordgubbarna är fina då.

Inga kommentarer:

AddThis