Skogen

Skogen

onsdag 26 september 2012

Missnöjd med förändring och lite kyrkfoton

Jag tycker inte om det nya utseendet på bloggers administration. :-( Det är faktiskt därför som jag inte haft lust att skriva nåt på ett tag. Varför det skulle behöva bli mer krångligt än nödvändigt begriper jag inte. Kanske är det bara jag som är sådär vrång som man kan bli på äldre dar...

Nåja. Jag måste ju vänja mig även om min första instinkt var att byta bloggforum till nåt annat än blogger. Faktiskt. Jag fattar inte hälften av alla funktioner som lagts till. Om församlingens hemsida var knölig i början så har nu blogger blivit värre när det gäller översikten. Tycker i alla fall jag. Och även om jag vänjer mig så är det ju inte så säkert att jag kommer att gilla det nya utseendet.

Jobbet med hemsidan går bra förresten. :-) Jag lär mig mer och mer, lite i taget.

När det gäller praktiken överhuvudtaget så trivs jag fortfarande jättebra. Och ju mer uppgifter jag får desto roligare är det ju såklart. Och det känns så härligt att faktiskt klara av det.

För ett tag sen var jag och Carina till kyrkorna och fotade.

Jag gillar kyrkofönster. Färgade rutor är så vackert. Detta är taget bakom orgelläktaren i Nedre Ulleruds kyrka och är en bit ovanför ingången. Själv hade jag aldrig ens tänkt på att detta fönster fanns. 






Dopfunten med runor i Övre Ullerud är rätt häftig. Jag har inte försökt tyda texten än men nån sa att det inte var så väldigt tjusiga ord, att det handlade om nån död hund... Ja jag vet inte men om jag lyckas tyda den så vore det ju kul. :-) Jag har nämligen kunnat det där med runor en gång i tiden. Men man glömmer ju så fort.









Skräckinjagande eller hur? Detta är en mässhake (Nedre Ullerud) som jag tror är från 1700-talet om jag kommer ihåg rätt. Fast även om jag inte kommer ihåg rätt så är den väldigt, väldigt gammal. Carina tycker den är ruskig och den är väl inte så  fin precis. Undrar hur kyrkobesökarna mådde när de fick glo på denna uppenbarelse under gudstjänsterna?


Och nu måste jag göra middag så jag får återkomma vid annat tillfälle. Ständigt denna mat som man ska äta. ;-)

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis